Veelgestelde vragen
Wij beantwoorden graag al je vraag over onze producten. Staat je vraag er niet bij, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Over de blends en het gebruik
Vertegenwoordigd elke blend een volledige voeding?
Ja, elke blend is een volwaardige voeding en kan als volledige maaltijdvervanger worden gebruikt.
Kan ik ook maar 1 of 2 blends gebruiken?
Zeker kan dit! Als je bepaalde ingrediënten minder goed verdraagt, liever niet gebruikt of allergisch bent kun je prima 1 of 2 blends gebruiken. Variantie in voeding is belangrijk dus probeer maximaal te variëren als dit veilig kan.
Kan ik jullie blends eerst testen voordat ik ze bestel?
Natuurlijk! Vraag je diëtist om contact met ons op te nemen. Dan kunnen wij zorgen voor een testpakket.
Waarom zijn de blends bevroren?
Onze voeding wordt direct na bereiding ingevroren. Op deze manier worden alle voedingsstoffen optimaal geconserveerd. Onze voedingen worden bevroren geleverd. Invriezen is een natuurlijk conserveringsproces waarvoor geen aanvullende conserveringsmiddelen nodig zijn. Vitaminen en mineralen worden door invriezen ‘opgesloten’ terwijl vetten, eiwitten en koolhydraten niet worden aangetast. Daarom zijn diepvriesproducten net zo goed als verse voeding qua voedingswaarde.
Hoe kan ik de blend het beste ontdooien?
Na 24 uur (in de koelkast) is de voeding volledig ontdooid. Je kunt de bevroren voeding ook rechtstreeks vanuit de vriezer au bain-marie (in een pannetje met heet water) ontdooien en opwarmen. Ook ontdooien in de magnetron is een optie. Je moet dan de voeding uit zijn verpakking halen en in een daarvoor geschikt kommetje doen. De folie die om de voeding zit is namelijk vriesstabiel en heeft daarom een aluminium binnenkant. Daarom kun je de voeding niet met verpakking direct in de magnetron ontdooien.
Hoe kan ik de blend meenemen als we weggaan?
Doe de gewenste hoeveelheid (ontdooide) voeding in een thermobeker. Dan blijft de voeding goed op temperatuur en kun je het gemakkelijk meenemen. Je kunt ook de voedingen in een koeltas meenemen. Dan blijft het (bij een temperatuur van 7 °C) 48 uur goed.
Hoe geef ik de voeding mee naar school of de dagbesteding?
Doe de gewenste hoeveelheid (ontdooide) voeding in een thermobeker. Dan blijft de voeding goed op temperatuur en kun je het gemakkelijk meegeven.
Hoe neem ik de voeding mee als ik een lange reis ga maken?
Doe de hoeveelheid (ontdooide) voeding die je de dag van de reis nodig hebt in thermobekers (1 per voedingsmoment). Dan blijft de voeding goed op temperatuur en kun je het veilig meenemen. De voedingen die tijdens je verblijf nodig hebt kun je beste in een koelbox meenemen. Dan blijft het (bij een temperatuur van 7 °C) 48 uur goed. Als je de voedingen bevroren in de koelbox doet zijn ze nog 24 uur langer te gebruiken dus dan kun je de box 3 dagen gebruiken.
Hoe lang is de voeding houdbaar?
De voeding is in de vriezer 18 maanden houdbaar. In de koelkast zijn de blends na ontdooiing 48 uur houdbaar. Na 24 uur (in de koelkast) is de voeding volledig ontdooid.
Moet ik de blend opwarmen voordat ik hem toedien?
Nee, dat hoeft niet. Het is prima om de voeding op kamertemperatuur te geven. Je kunt het natuurlijk wel opwarmen. Maak de voeding niet te warm, hou maximaal 35 °C aan.
Ik heb geen diëtist die me kan helpen, waar kan ik me melden?
Vanuit ons netwerk brengen we je graag in contact met een diëtist bij jou in de buurt. Stuur een mail naar info@newlyblend.com en dan nemen we contact met je op.
Hoe kan ik het beste de blends over de dag verdelen?
Vraag bij je diëtist na hoeveel kilocalorieën je per dag nodig hebt. Je kunt dan samen met je diëtist de mix maken die het beste bij jou past. Op deze website vind je een aantal voorbeelden van dagmenu’s.
Hoe weet ik hoeveel verpakkingen per dag ik nodig heb?
Vraag bij je diëtist na hoeveel kilocalorieën je per dag nodig hebt. Je kunt dan samen met je diëtist de mix maken die het beste bij jou past. Op deze website vind je een aantal voorbeelden van dagmenu’s.
Ik heb een allergie, hoe weet ik welke blend ik wel of niet kan gebruiken?
Alle informatie over de ingrediënten en de allergenen vind je op de etiketten en op deze website. Check het altijd bij je diëtist!
Vergoeding
Wordt de voeding van Newly Blend vergoed door de zorgverzekering?
Ja, de voedingen van Newly Blend worden volledig vergoed door elke zorgverzekering.
Maakt het iets uit welke zorgverzekering je hebt?
Nee, dat maakt niets uit. De voedingen worden vergoed vanuit het basispakket.
Indicatie
Welke indicatie heb ik nodig om voor vergoeding in aanmerking te komen?
Je hebt de volgende indicatie nodig: Dieetvoeding bij ziekte gerelateerde ondervoeding bij patiënten met verstoorde spijsvertering met verhoogd risico op malabsorptie.
Wie verzorgt de benodigde indicatie?
Jouw arts of jouw diëtist bepaalt wat je nodig hebt en daarmee jouw indicatie.
Levering
Waar kan ik de voedingen van Newly Blend bestellen?
Wij maken op korte termijn bekend via welke leverancier je de voedingen van Newly Blend kunt bestellen.
Hoe lang is de levertijd?
De actuele levertijd vind je op de website van de leverancier.
Wat is de minimale afname?
De voedingen worden per 80 stuks van 250 ml geleverd. Standaard in assorti dus 20 stuks per variant tenzij je minder varianten gebruikt. Dan krijg je 80 stuks in totaal van de gewenste varianten. 80 voedingen staat gelijk aan 20 liter. Reken op ongeveer 1 diepvrieslade. Je kunt natuurlijk ook altijd voor twee dagen een voorraad in je koelkast leggen.
Ik krijg mijn voeding nu van een andere leverancier, hoe stap ik over?
Dat kan je diëtist voor je regelen.
Kan ik altijd overstappen naar jullie leverancier?
Ja, dat kan altijd. Het maakt niet uit waar je verzekerd bent of waar je nu klant bent.
Ik wil jullie voeding graag bestellen voor mijn zorginstelling of medisch centrum, kan dat?
Zeker kan dat! We hebben hier verschillende mogelijkheden voor. Neem contact op met nelleke@newlyblend.com voor meer informatie.